یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

حوزه‌های مختلف مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی مطلوب و تسهیل عبور و مرور شهروندان در روزهای بارانی پای‌کار آمده اند.

تصاویر بارش باران پاییزی در تهران

همشهری- زینب زینال زاده: باز باران و قصه ناتمام ترافیک و آبگرفتگی و نارضایتی شهروندان. البته سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه (۴ مهر) بابت کاهش دما و ابری و بارانی شدن آسمان تهران هشدار داده بود. بر اساس همین پیش‌بینی، حوزه‌های مختلف مدیریت شهری اعم از تاکسیرانی، خدمات شهری، سامانه ۱۳۷، اتوبوسرانی و... پای‌کار آمدند و اقدامات لازم را انجام دادند تا تهران در برابر باران آماده باشد. با تدابیر پیش‌بینی‌شده عبور و مرور شهروندان به‌سهولت انجام و حداقل آب ماندگی و آب‌گرفتگی در معابر رخ داد.

جریان آب باران در نهرها

لایروبی نهرها، کانال‌ها، مسیل‌ها و حوضچه‌ها در روزهای بارانی سبب جاری‌شدن روان آب می‌شود. نیروهای خدمات شهری از چند روز پیش کارهای مربوط به لایروبی را انجام دادند تا مانع از سرریزشدن آب باران در معابر و ایجاد آب‌گرفتگی شوند. نیروهای خدمات شهری تا پایان بارش‌ها در معابر آماده‌باش هستند.

افزایش تماس ۱۳۷

شهروندان برای ثبت کمبودها و نواقص شهر، با سامانه ۱۳۷ تماس می‌گیرند. مرمت آسفالت، هرس درختان، نظافت شهر، جمع‌آوری پسماند، معرفی مکان کارتن‌خواب‌ها و... از جمله درخواست‌های ثبت شده در این سامانه هستند. با شروع باران تماس شهروندان با این سامانه افزایش و درخواست‌های مربوط به آب ماندگی و آب‌گرفتگی، نبود تاکسی، تأخیر اتوبوس، کارتن‌خواب‌ها و... ثبت شده است.

کاهش زمان انتظار مسافران

کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس در روزهای بارانی اولویت اقدامات سازمان اتوبوسرانی است. ازاین‌رو ایستگاه‌های پرمسافر شناسایی شده‌اند و با مدیریت حرکت اتوبوس‌ها، معطلی مسافران به حداقل رسید. همچنین نیروهای عملیاتی و نظارتی شرکت واحد از همان ابتدای آغاز بارش‌ها، نظارت و گشت‌های خود را افزایش دادند و خودروهای امداد هم در مسیرهایی که شیب دارند مستقر شدند.

اعزام تاکسی به خطوط پرمسافر

سازمان تاکسیرانی برای مدیریت تاکسی‌ها و خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران اقدام با باز مهندسی ۲۴ خط کرده است. در قالب این اقدام خطوط پر مسافر و کم مسافر و تعداد خودروهای تاکسی فعال در آنها شناسایی شده‌اند. دیروز (۷ مهر) که تهران بارانی بود برای کاهش معطلی مسافران در ایستگاه‌ها، تاکسی‌ها را از خطوط کم مسافر به ایستگاه‌های پرمسافر اعزام شدند.

جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها

بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها در روزهای سرد سال و بارانی، در معرض آسیب و تهدید قرار می‌گیرند؛ بنابراین جمع‌آوری و انتقالشان به مدد سراها با اولویت پیگیری می‌شود. از شب گذشته که بارش باران در تهران شروع شده است، نیروهای حامی شهر در مناطق ۲۲ گانه در آماده‌باش هستند و برای شناسایی بی‌خانمان‌ها در معابر گشت‌زنی می‌کنند.

حرکت با سرعت مطمئنه

نیروهای پلیس راهور هم‌زمان با آغاز بارش باران در معابر پرتردد مستقر شدند تا از بروز اختلال در عبور و مرور خودروها جلوگیری کنند. حرکت با سرعت مطمئنه مهم‌ترین توصیه راهور به شهروندان در روزهای بارانی است. چرا که از این طریق تصادفات کاهش می‌یابد و عبور و مرور در معابر به‌سهولت انجام می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعات دیروز ترافیک روان و نیمه‌سنگین بود و تنها در ۳ مورد ترافیک معابر سنگین گزارش شد.

آماده‌باش تهران در برابر باران

کد خبر 885683
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha